Search
Close this search box.

آنچه درباره پست هوایی خارجی باید بدانیم

فهرست مطالب

آخرین مطالب

زندگی امروزی با گذشته متفاوت شده، برای ارسال بار و کالا از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگر در خارج از کشور، نیاز به سفر یا انتظار برای پیداکردن یک مسافر نیست! در جهان متصل امروزی، چه در بیزینس و چه به‌صورت شخصی ارسال کالا و مرسولات به‌سرعت و تحویل به‌موقع آن اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است و قطعاً این سؤال مطرح می‌شود، پست و خدمات آن چطور می‌توانند در ارسال بار کمک کنند؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت پست هوایی و پست اکسپرس هوایی خارجی به‌عنوان بخشی از خدمات پستی و حمل‌ونقل نقشی مهم در ارتباطات و تجارت بین‌المللی ایفا می‌کنند. به‌طوری‌که امروزه شرکت‌ها و افراد برای ارسال بسته‌های کوچک و بزرگ خود به‌صورت سریع و مطمئن، بیش از هر زمان دیگری به این خدمات نیاز دارند. این روش ارسال، سرعت بیشتری نسبت به روش‌های سنتی دارد و امکان رساندن بسته‌های فوری و حتی کوچک را هم به‌راحتی فراهم می‌کند.

چه بخواهید هدیه‌ای را به دوستی در کشور دیگر ارسال کنید یا محصول تجاری خود را به بازارهای جهانی صادر کنید، آشنایی با نحوه خدمات‌دهی این سرویس که توسط شرکت‌های حمل‌ونقل بین‎المللی مانند سپکس ارائه می‌شود، قطعاً به نیاز شما پاسخ خواهد داد.

پست اکسپرس هوایی چیست؟

پست اکسپرس هوایی

پست هوایی یکی از رایج‌ترین و پرکاربردترین روش‌های ارسال بار در سطح بین‌المللی و یکی از خدمات ارسال سریع و فوری بسته‌ها و محموله‌ها است. این سرویس با رعایت استانداردهای بین‌المللی ارسال بار، قادر است محموله‌ها را در سریع‌ترین زمان ممکن به مقصد برساند. این روش حمل‌ونقل در اغلب کشورهای جهان رواج دارد و با استفاده از آن، انواع مختلفی از کالاها در سراسر دنیا جابه‌جا می‌شوند.

در پست اکسپرس هوایی، کالاها از طریق ناوگان هوایی جابه‌جا می‌شوند. این روش حمل برای ارسال کالاهایی مانند اسناد، محصولات تزیینی، لوازم شخصی و موارد مشابه بسیار مناسب است. در واقع، هرگاه نیاز به ارسال بار به نقطه‌ای دیگر در خارج از کشور داشته باشید، بدون نیاز به مراجعه حضوری می‌توانید از پست اکسپرس هوایی استفاده کنید.

مزیت‌های پست اکسپرس هوایی

در سال‌های اخیر خدمات پست اکسپرس به‌عنوان یکی از پیشگامان ارائه خدمات فوری پستی و بین‌المللی، نقش مهمی در تسهیل ارسال بارهای شخصی و تجاری داشته است. این سرویس ویژه با بهره‌گیری از زیرساخت‌های پیشرفته حمل بار هوایی، توانایی ارسال سریع بسته‌ها و محموله‌ها به اقصی‌نقاط جهان را دارد. همچنین، با رعایت استانداردهای جهانی در بسته‌بندی، بارگیری و حمل، امنیت و سلامت بار را نیز فراهم می‌کند. از جمله مزایای این نوع پست سریع بین‌المللی:

  • سرعت انتقال: پست هوایی در مقایسه با روش‌های زمینی و دریایی، سرعت انتقال بالاتری دارد.
  • ایمنی بار: خدمات پست هوایی ایمنی بالایی دارند و احتمال تأخیر یا آسیب به محموله‌ها در این روش کمتر است.
  • ارسال به اکثر نقاط دنیا: پست اکسپرس با بهره‌گیری از شبکه پستی گسترده خود، امکان ارسال مرسولات پستی را به اکثر کشورها و مناطق جهان فراهم می‌کند.
  • تنوع خدمات: بیمه بارها، بسته‌بندی تخصصی و سرویس پیکاپ از محل فرستنده و تحویل در محل گیرنده از جمله خدمات تکمیلی در این سرویس ارسال بار است.
  • ردیابی و پیگیری: با استفاده از کد رهگیری مشتریان می‌توانند در هر مرحله از مسیر ارسال، وضعیت مرسوله خود را مشاهده کرده و از زمان تحویل نهایی آن مطلع شوند.

پست سریع بین‌المللی

پست سریع بین‌المللی

با افزایش سرعت و حجم مبادلات تجاری فرامرزی، نیاز به سیستم‌های پستی کارآمد و قابل‌اعتماد که بتوانند کالاها را در سریع‌ترین زمان ممکن به دست مشتریان برسانند، روزبه‌روز بیشتر احساس می‌شود. پست سریع بین‌المللی یکی از بهترین و اقتصادی‌ترین روش‌های ارسال مرسولات به خارج از کشور است. در زمانی که شرکت یا فردی درخواست انتقال یک باری به خارج از کشور را دارد، شرکت‌های پست و حمل‌ونقل بین‌المللی متولی انجام این سرویس هستند. از انتقال سریع اسناد و مدارک مهم تا ارسال کالاهای با ارزش و هدایا برای اشخاص و شرکای تجاری در خارج از کشور، پست هوایی راهکارهای متنوعی را در اختیار متقاضیان این سرویس قرار می‌دهد. همچنین در حوزه‌های علمی و پژوهشی نیز انتقال سریع نمونه‌های آزمایشگاهی و ارسال مدارک و اسناد برای مشارکت در مناقصه‌های بین‌المللی از دیگر کاربردهای مهم این خدمات پستی محسوب می‌شوند.

عوامل مؤثر بر تعرفه حمل بار هوایی و هزینه پست هوایی خارجی

پست هوایی خارجی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی شناخته می‌شود. هزینه‌های مرتبط با این سرویس پستی بین‌المللی می‌تواند نقش مهمی در میزان استفاده از آن ایفا کند. شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی و خطوط هوایی تعرفه‌های متفاوتی برای حمل بار هوایی دارند. این تفاوت قیمت ناشی از:

خطوط هوایی و نوع پست هوایی

خطوط هوایی و نوع پست هوایی

شرکت‌های هوایی و پست‌های هوایی بین‌المللی، معمولاً تعرفه‌های متفاوتی را برای هر کیلوگرم بار هوایی اعمال می‌کنند. این تفاوت قیمت ناشی از تفاوت در هزینه‌های عملیاتی و سطح خدمات ارائه‌شده توسط هر شرکت است.

وزن و ابعاد بسته

هر چه وزن و ابعاد بسته بیشتر باشد، هزینه ارسال بیشتر خواهد بود. در این زمینه، باید توجه داشت که وزن حجمی و وزن جرمی متفاوت است و برای محاسبه هزینه باید وزن حجمی را در نظر گرفت.

فاصله میان کشور مبدأ و مقصد در حمل بار هوایی

با افزایش فاصله جغرافیایی، هزینه پست هوایی نیز افزایش می‌یابد. به‌عنوان‌مثال، هزینه ارسال بار به کانادا قطعاً بیشتر از هزینه ارسال بار از ترکیه به ایران است.

نوسانات نرخ ارز در محاسبه هزینه پست هوایی

در مورد پست هوایی بین‌المللی، هزینه‌ها معمولاً بر اساس ارز خارجی (مانند دلار) محاسبه می‌شود.

کلاس و کیفیت خدمات پست هوایی

کلاس و کیفیت خدمات پست هوایی

سطح کلاس خدمات (استاندارد، express، premium، etc.) ارائه‌شده توسط شرکت هوایی، بر تعرفه‌های کرایه حمل تأثیر می‌گذارد.

نوع بسته‌بندی در ارسال بار هوایی

بسته‌بندی‌های مناسب‌تر و ایمن‌تر، موجب افزایش هزینه‌ها می‌شود و مواد بسته‌بندی استفاده شده برای بار هوایی (مانند گونی، کارتن، پالت، فلزات) می‌تواند بر تعرفه‌های پست اکسپرس هوایی اثر بگذارد.

سرویس پست هوایی بین‌المللی سپکس

ارسال محموله‌های با ارزش به کشورهای خارجی فارغ از مسافت آن، همواره یکی از چالش‌های اصلی برای افراد و شرکت‌ها بوده است. بدیهی است که امنیت، سرعت و قابلیت اطمینان از خدمات دریافتی برای مشتریان اهمیت زیادی دارد. در این میان، شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی سپکس به‌عنوان یکی از ارائه‌دهندگان پیشرو خدمات پست اکسپرس هوایی، توانسته است با ارائه راهکارهای مناسب و قابل‌اعتماد، نیاز مشتریان برای ارسال سریع و ایمن محموله‌های با ارزش به مقاصد دور را برآورده سازد. تعهد ما به تحویل بسته‌ها در کمترین زمان ممکن و با هزینه مناسب، بهترین گزینه را پیش روی شما برای ارسال بار هوایی به سایر نقاط دنیا قرار می‌دهد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر کارشناسان سپکس دراسرع‌وقت آماده پاسخگویی به سؤالات شما هستند.

سؤالات متداول

مدت‌زمان تحویل کالا در پست هوایی خارجی چقدر است؟

مدت‌زمان تحویل کالا در پست هوایی خارجی به مقصد ارسال، ترافیک هوایی و نوع خدمات پست هوایی (عادی یا اکسپرس) بستگی دارد. به طور مثال در پست اکسپرس هوایی در مسافت‌های کوتاه به طور معمول ۱ الی ۳ روز کاری و در مسافت‌های طولانی معمولاً ۷ تا ۱۰ روز کاری پس از دریافت در مبدأ محموله به مقصد خواهد رسید.

کالاهای ممنوعه برای ارسال با پست هوایی خارجی کدام‌اند؟

بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران و قوانین ارسال هوایی بین‌المللی، مواردی مانند ادوات نظامی و مواد مخدر ممنوع هستند. علاوه بر این، ممنوعات پستی، کالاهای قاچاق و مواد قابل‌اشتعال و انفجار نیز تحت پوشش این قوانین هستند و امکان ارسال آن‌ها با استفاده از پست سریع بین‌المللی و هوایی وجود ندارد.

آیا امکان بیمه بار در پست اکسپرس هوایی وجود دارد؟

بله، بیمه باربری هوایی بر اساس درخواست صاحب کالا و قرارداد حمل، با رعایت قوانین و مقررات مربوطه امکان‌پذیر است.

آیا امکان بسته‌بندی بار ارسالی وجود دارد؟

بسته‌بندی بار بر اساس درخواست صاحب بار و طبق قرارداد با شرکت حمل بار انجام می‌پذیرد ضمن اینکه پست اکسپرس بین‌المللی از بسته‌بندی‌های محکم برای محافظت از محموله‌ها استفاده می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *