Search
Close this search box.

عوامل مؤثر بر سرمایه لازم برای واردات کالا

فهرست مطالب

آخرین مطالب

در حال حاضر، بسیاری از افراد به دنبال فرصت‌های واردات و سودآوری از این حوزه تجارت هستند. انواع واردات کالا به کشور، که در بین تجار و بازرگانان رواج و محبوبیت دارد، به یک عنصر اساسی نیاز دارد و آن سرمایه اولیه برای شروع واردات است. مقدار سرمایه مورد نیاز در این حوزه برای هر فرد یا شرکت ممکن است متفاوت باشد. به عنوان مثال، افرادی که قصد واردات ماشین‌آلات صنعتی را دارند، نسبت به افرادی که قصد واردات مواد اولیه صنایع، واردات لوازم جانبی الکترونیکی، واردات گوشی و لپ تاپ و … نیاز به سرمایه بیشتری دارند.

هنگامی که به واردات کالاها فکر می‌کنید، سرمایه‌ای که برای این فرآیند نیاز دارید، فقط به خرید کالاها محدود نمی‌شود. در واقع، برای ورود کالا به کشور، نیاز به سرمایه برای پرداخت هزینه‌های دیگری مانند ارسال بار، انبارداری، بیمه بار و هزینه‌های گمرکی نیز دارید، اگر این هزینه‌ها را نادیده بگیرید، ممکن است با مشکلات زیادی مواجه شوید. معمولاً بیشترین سهم از این هزینه‌ها مربوط به هزینه‌های گمرکی برای ترخیص کالاهای وارداتی هستند. در برخی از موارد، پرداخت هزینه‌ها در این مراحل ممکن است بیشتر از قیمت خرید کالا از کشور مبدأ باشد.

بنابراین، قبل از ورود به این حوزه تجاری، این هزینه‌ها را بررسی کرده و برای آن‌ها برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهید. اطلاع از هزینه‌ها و سرمایه لازم برای واردات کالا به کشور اولین گام برای شروع واردات است.

یکی از خدمات سپکس فریت بار است. برای ارسال بار از طریق فریت بار با ما در ارتباط باشید.

سرمایه لازم برای شروع واردات

برای واردات کالا چقدر سرمایه لازم داریم؟

برای شروع واردات هر محصول، سرمایه موردنیاز ابتدایی متفاوت است. اولین گام در راه‌اندازی فعالیت واردات، تأمین سرمایه اولیه است که به نسبت نوع کالاهایی که قصد واردات آن را دارید، متغیر است. به‌عنوان‌مثال، افرادی که قصد دارند کالاهایی با ارزش بالا مانند ماشین‌آلات سنگین را وارد کنند، علاوه بر هزینه‌های خرید و دریافت آن‌ها، باید هزینه‌های زیادی برای نگه‌داری و ترخیص از گمرک نیز در نظر بگیرند. در نتیجه، شروع فعالیت واردات برای کالاهای گران‌قیمت نیازمند به سرمایه اولیه قابل‌توجهی است. 

 اما برای شروع واردات، یک روش وجود دارد که نیازی به سرمایه اولیه زیادی ندارد، در عوض به شناخت و آگاهی بالا از وضعیت بازار و روش‌های بازاریابی در آن نیاز دارید. در این روش، شما باید توانایی فروش محصولات به شرکت‌های داخلی را داشته باشید و سود خود را در نهایت خیلی سریع به دست آورید. قبل از اینکه به مقدار سرمایه اولیه برای واردات کالا به کشور فکر کنید، باید بدانید کدام کالاها در بازار داخلی تقاضا وجود دارد. به‌عبارت‌دیگر، باید بازار و نیازهای مشتریان را به‌خوبی بشناسید. دانستن این موضوع به شما کمک می‌کند تا با سرمایه کمتر، به دنیای تجارت و واردات کالا وارد شوید و سود بیشتری کنید.

بهترین کالاها برای واردات با سرمایه کم

بهترین کالاها برای واردات با سرمایه کم

در حال حاضر واردات کالا، تا حد زیادی نیازهای داخلی و کمبودهای موجود در بازار را تأمین می‌کند. با واردات کالاهایی که در داخل کشور تولید نمی‌شوند، می‌توان شاهد تنوع بیشتر در انتخاب محصولات، کیفیت بهتر و قیمت رقابتی‌تر بود. در واقع واردات با سرمایه‌های مختلف امکان‌پذیر است، برخی کالاها نیاز به سرمایه بیشتر دارند و برخی دیگر با سرمایه کمتر قابل واردکردن، هستند. میزان سرمایه موردنیاز برای واردات به نوع کالا، کشور تولیدکننده، نوع بازار و شرایط اقتصادی بستگی دارد. اما همیشه موضوع واردات پرسود با سرمایه کم برای بازرگانان جذاب است. بهترین گزینه برای واردات با سرمایه کم به ایران کالاهایی هستند که در ایران تقاضای بالایی دارند، همچنین حجم کمی داشته و وزن زیادی ندارند. این کالاها اغلب در ایران با قیمت بالاتری نسبت به کشور مبدأ قابل‌فروش هستند و بارگیری و حمل آنها نیز به‌راحتی امکان‌پذیر است. علاوه بر این، واردات این کالاها از نظر قانونی محدودیتی ندارد. از جمله بهترین کالاها برای واردات:

  • تلفن‌های همراه هوشمند
  • لوازم خرده آشپزخانه
  • لوازم آرایشی و بهداشتی
  • لوازم الکترونیکی
  • لوازم جانبی موبایل
  • لوازم‌یدکی خودرو

برای واردات گوشی نیاز به چقدر سرمایه داریم؟

سرمایه لازم برای واردات گوشی

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، شناخت بازار داخلی برای واردات با سرمایه کم و رسیدن به سود بیشتر بسیار اهمیت دارد. در کشور ما نیز عمده فرآیند واردات موبایل به دلیل تأمین نیازهای داخلی و تحت نظارت نهادهای دولتی در کشور صورت می‌گیرد. در ایران، واردات گوشی‌های موبایل از کشورهای مختلف انجام می‌شود، از جمله این کشورها: آلمان، ترکیه، ژاپن، چین، آمریکا (باواسطه) و برخی از کشورهای عربی هستند. اما تولیدکنندگان برندهای معروف گوشی‌های همراه، به‌ویژه در چین و کره جنوبی، به‌عنوان اصلی‌ترین صادرکنندگان گوشی‌های هوشمند به ایران شناخته شده‌اند. طبق آمارهای اخیر، تعداد ۱۷ میلیون دستگاه تلفن همراه با ارزش تقریبی 6 میلیون دلار در سال‌های اخیر به ایران وارد شده است.

میزان سرمایه لازم برای انجام واردات گوشی هوشمند، بسته به نوع تلفن همراه، فاصله بین کشور مبدأ و مقصد، و هزینه‌های گمرکی متغیر است. باتوجه‌به قوانین و مقررات گمرکی، واردات تلفن همراه به کشور به دو شیوه مسافری و تجاری انجام می‌شود. به‌این‌ترتیب، ورود یک گوشی شخصی توسط مسافر بدون اخذ مجوز امکان‌پذیر بوده و حدوداً ۲۰۰ الی ۳۰۰ دلار سرمایه لازم دارد. اما بازرگانان و تجاری که به‌صورت عمده تلفن همراه وارد می‌کنند به دلیل پرداخت انواع هزینه‌ها به مبالغ بیشتری برای واردات گوشی همراه به کشور نیاز دارند. این هزینه‌ها بسته به کشور مبدأ، نوع و مدل گوشی، وزن و حجم و مبلغ کل کالا متغیر هستند.

نکات مهم در سرمایه لازم برای واردات کالا

نکات مهم در سرمایه لازم برای واردات کالا

برای محاسبه سرمایه اولیه واردات کالا، باید به چندین فاکتور مهم توجه داشت. ابتدا، باید موارد زیر را بررسی کرد:

  • دریافت قیمت و جزئیات محصول از تأمین‌کننده
  • کدهای HS/HTS کالا
  • حجم کالاها و بسته‌بندی آن
  • نوع حمل بار تا کشور
  • هزینه‌های بندر بارگیری و تخلیه
  • برخی از کالاها، مانند محصولات غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی و محصولات الکترونیکی نیاز به دریافت مجوزهای بهداشتی و استاندارد دارند. این مجوزها به‌منظور تأیید سلامت و استاندارد کالاها صادر می‌شوند. هزینه‌های مرتبط با دریافت این مجوزها باید در سرمایه اولیه واردات محاسبه شوند.

همچنین، باید نرخ واقعی ارز خارجی را نیز در محاسبات خود لحاظ کنید. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا هزینه‌ها و سرمایه موردنیاز را به‌درستی محاسبه نمایید و می‌توانند سهم قابل‌توجهی از سرمایه اولیه را به خود اختصاص دهند. به یاد داشته باشید، سرمایه موردنیاز برای ورود به بازار واردات، صرفاً هزینه خرید کالا نیست.

راهکارهای کاهش سرمایه لازم برای واردات کالا

راهکارهای کاهش سرمایه لازم برای واردات کالا

با افزایش رقابت در حوزه تجارت و نفوذ در بازار، کاهش هزینه‌ها و حداقل سرمایه واردات برای شرکت‌ها و بازرگانان مهم‌تر از پیش شده است چرا که هرچه که هزینه و سرمایه موردنیاز برای واردات کاهش یابد، واردات بیشتری را ممکن می‌سازد و نهایتاً منجر به سود بیشتری می‌شود.

شرکت پست بین‌المللی سپکس باتوجه‌به تخصص و شناخت بازارهای مختلف و همکاری با تأمین‌کنندگان معتبر، به شما کمک خواهد کرد تا کالاهایی با تقاضای بالا و سود بهتر را شناسایی کنید و تجارت خود را بر اساس این دسته کالاها انجام دهید. همچنین سپکس با استفاده از روش‌های حمل‌ونقل مناسب، هزینه‌های حمل کالاهای وارداتی را به حداقل می‌رساند. با استفاده از خدمات شرکت سپکس، نیازی به حضور شما برای عبور از تمامی مراحل واردات کالا و جزئیات پیچیده آن نیست. تیم متخصص سپکس، با ارائه راهکارهای عملی از انتخاب کالاهای مناسب تا استفاده از روش‌های ساده در ترخیص کالا، به شما کمک خواهد کرد تا با کمترین سرمایه، کالاهای موردنظرتان را وارد کشور کنید. با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا واردات کالا از چین با سرمایه کم امکان‌پذیر است؟

با انتخاب یک کالای اقتصادی و حجم کم، بدون شک می‌توانید هزینه حمل‌ونقل را مقرون‌به‌صرفه کنید. توصیه می‌شود کالایی را انتخاب کنید که نیازی به تخصیص ارز در زمان ثبت سفارش نداشته باشد. همچنین، می‌توانید برای شروع فعالیت واردات، کالایی را انتخاب کنید که تعرفه گمرکی آن برابر با صفر باشد. در این صورت، شما می‌توانید واردات کالا از چین را با حداقل سرمایه انجام دهید.

سرمایه لازم برای واردات خودرو به چه عواملی بستگی دارد؟

در واردات خودروهای خارجی، سرمایه موردنیاز بر اساس چند عامل اصلی محاسبه می‌شود، از جمله: قیمت خودرو، هزینه گمرک و تعرفه‌های آن و حجم موتور.

چرا محاسبه سرمایه اولیه برای واردات مهم است؟

با بررسی سرمایه اولیه موردنیاز و منابع مالی فعلی خود، می‌توانید هزینه‌های مربوط به واردات از جمله هزینه‌های حمل‌ونقل، تعرفه‌ها و مالیات‌ها، هزینه‌های گمرکی و… را شناسایی کنید تا برنامه‌ریزی مالی دقیق‌تری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *